sâmbătă, 16 august 2008

Predarea bazată pe proiecte




Despre proiecte
O metodă modernă şi eficientă ce permite o apreciere complexă şi nuanţată a învăţării, implicând un volum sporit de muncă, mai ales activitate independentă,în afara clasei, este proiectul.
Metoda proiectului este accesibilă tuturor ciclurilor curriculare de dezvoltare şi presupune o abordare interdisciplinară a unui subiect, bine stabilit în raport cu cerinţele programei, cu capacităţile intelectuale implicate, dar şi cu interesele şi abilităţile de ordin practic ale elevilor.




Activitatea de proiect oferă realizatorilor oportunităţile de a aplica priceperile dobândite, se adresează competenţelor acestora, accentuează motivaţia intrinsecă, încurajându-i în munca pe care o depun. Prin aceasta elevii îşi lărgesc orizontul de cunoaştere şi le aprofundează pe cele deja dobândite, operează cu tehnici noi, au posibilitatea de a aplica elemente ale pluridiscipli-narităţii, transdisciplinarităţii, interdisciplinarităţii, găsesc surse de informare variate şi le selectează în funcţie de cerinţe. Elevii sunt încurajaţi în ,,cercetare” şi prezintă , cu interes, proiectul realizat în manieră proprie.

Resursa umană constituie un aspect esenţial ce trebuie luat în vedere pentru întreaga proiectare a unei astfel de activităţi. De aceea tema,obiectivele, forma de organizare, evaluarea trebuie stabilite în funcţie de caracteristicile grupului de elevi. Resursele materiale trebuie să fie accesibile elevilor şi să fie la îndemâna lor (bibliotecă, CD-uri, internet ,emisiuni TV etc.) sau să provină din observări sistematice, interviuri, anchete etc.

Ca modalitate de evaluare, proiectul poate lua forma unei sarcini de lucru individuale sau de grup. Aceasta implică structurarea corelaţiei funcţionale subiect-obiect al educaţiei la nivelul unor microcolectivităţi, care permit o bună colaborare între elevi.

Niciun comentariu: